Scouting Pekela

Scouting Pekela is dé vereniging voor iedereen vanaf 5 jaar oud. Scouting staat voor uitdaging en biedt ervaringen die een leven lang meegaan. Met een hechte groep vrijwilligers zorgen we iedere week voor een avontuur voor jong en oud.

Het Scoutingprogramma is een actief samenspel met leeftijdsgenoten, geïnspireerd op het buitenleven, waarmee een bijdrage wordt geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid. Hierdoor leren scouts met respect voor zichzelf en hun omgeving de eigen grenzen te verkennen én verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf, elkaar en de wereld om hen heen.