Wat is de Jongerenstam?

Ben jij tussen de 18 en 23 jaar, heb je een eigen mening en heb je zin in leuke buitenlandse uitstapjes? Word dan lid van de jongerenstam en organiseer samen met andere jongeren je eigen kampen en activiteiten.

De jongerenstam, de groep die vanuit Scouting Nederland officieel ‘roverscouts’ wordt genoemd, onderneemt enorm veel in zowel binnen- als buitenland.

Wat doet de Jongerenstam?

De jongerenstam heeft een eigen bestuur en heeft op afgesproken momenten opkomst. De activiteiten variëren van een nacht bij het kampvuur tot weekenden weg in Duitsland, maar daarnaast ondersteunen zij ook bij algemene activiteiten van Scouting Pekela.

Voor jongerenstammers die graag iets met Scouting willen doen, maar in een andere stad gaan studeren, is er studentenscouting. Studentenscouting is te vinden in grote studentensteden en is ideaal als je uitdagende Scoutingactiviteiten met het studentenleven wilt combineren. Meestal vinden de opkomsten gedurende de week plaats, waardoor je eventueel ook lid kunt zijn bij een andere Scoutinggroep in je oorspronkelijke woonplaats.